Meditációs technikák fajtái

(0/0)

Sokféle meditációs technika létezik, ezek közül mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. A alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb technikákat.

Vipassana

A Vipassana lényege a megfigyelés. A Vipassana során felveszünk egy kényelmes ülő pozíciót, hátunkat kiegyenesítjük és légzésünket, illetve hasunk emelkedését figyeljük. Fontos, hogy légzésünket nem kontrollálni kell, hanem csak megfigyelni. A megfigyelés idővel magától elvezet minket a nyugodt, hasi légzéshez. 

Ha valamilyen gondolat eltereli figyelmünket a légzésről, nem szabad reagálni arra, hogy eltűnődtünk, hanem egyszerűen csak tudomásul kell vennünk és vissza kell vezetni gondolatainkat a légzés köré. Nem célszerű semmilyen érzést - pozitív érzést sem - beengedni. Észrevehetjük őket, csak ne időzzünk el rajtuk. A meditáció végén érdemes végiggondolnunk, hogy mely gondolatok terelték el figyelmünket, ezeken javasolt elmélkedni.

Transzcendentális meditáció (TM)

A TM az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban vizsgált meditációs technika. Lényege, hogy passzív módon, erőfeszítés nélkül haladjunk. A TM során egy adott hangot, mantrát ismételgetünk. Kezdőknek javasolt egy vezető segítségével elsajátítani ezt a módszert.

Felveszünk egy kényelmes ülő pozíciót, befelé fordítjuk figyelmünket és elkezdjük ismételgetni a mantrát. Eleinte kimondhatjuk hangosan, egy idő után azonban elég, ha csak magunkban mondjuk.  A mantrát bármilyen számunkra kényelmes tempóban ismételhetjük, bármilyen hangosan, erőlködés nélkül. Többnyire a meditáció vezetője határozza meg, hogy milyen mantrát ismételjük, de mi magunk is megtalálhatjuk saját mantránkat. A lényeg, hogy különösebb erőbefektetés nélkül ismételjük a mantrát anélkül, hogy túlságosan ráfókuszálnánk.

Metta

A Metta célja a koncentráció fejlesztése, illetve a számunkra hasznos érzelmek beengedése, a haszontalanok elengedése. A meditáció elején kényelmes ülőpozíciót veszünk fel, mély lélegzeteket veszünk mellkasunkra, azon belül is inkább a szívtáji részre koncentrálunk.

A meditáció során a szeretetre és az együttérzésre kell fókuszálnunk, elsősorban magunkkal szemben. Amint képesek vagyunk magunkat szeretni és magunkkal együtt érezni, képesek leszünk ezeket az érzéseket mások felé irányítani. A meditáció eredménye a szívközpontú pozitív érzések túlsúlyba kerülése mind saját magunk, mind mások iránt.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).